jueves, 9 de febrero de 2012

EL REMATE-TIKAL

Recomanats per alguns dels viatgers que ens hem anat creuant, fem un stop a Flores. Des del moment que vam trepitjar aquesta ciutat (una illa totalment poblada, dins al llac Peten-Itzá i comunicada per un pont) ens vam adonar de que no era el que buscàvem. Teníem la sensació de que allò no anava amb nosaltres: casetes apilotonades, turistes estranys, l’aigua del llac estava bruta, no hi havia cap racó per relaxar-te, lloc de festa, preus cars... Tot això sumat a que no va parar de ploure des que hi vam arribar, va fer que passéssim una sola nit en aquest indret, dirigint-nos a l’endemà a “El Remate” (poble a l’altre extrem del mateix llac).
El Remate si que va fer diana amb el que teníem ganes de trobar-nos, un indret petit, envoltat de naturalesa i amb el llac davant mateix de l’hostal, per banyar-nos cada cop que sentíem que la calor feia caure gotes de suor per les nostres galtes. A més, la seva ubicació encara era més bona que la de Flores, ja que El Remate esta situat molt més proper a Tikal i també de la frontera amb Belize. Per tant, aquest cop si que la vam ven encertar!
Des d’aquí doncs, vam fer una sortida al Parc Nacional Tikal, el qual ens va semblar la millor de totes les zones arqueològiques mayes que hem vist fins ara, ja que, a més de ser una reserva cultural amb innumerables vestigis de civilització maya, també alberga una gran varietat d’espècies de fauna i flora. El Parc té una superfície de 16 Kmi en ell existeixen més de 4000 estructures i construccions. Les evidències d’ocupació del lloc es remunten aproximadament a l’any 800 aC. Va estar ocupada durant 1500 anys consecutius, raó per la qual li van donar un alt desenvolupament cultural, artístic, arquitectònic, urbanístic, matemàtic, astronòmic, agrícola i comercial. L’estructura principal i la més coneguda és “El Templo del Gran Jaguar”, que mesura 45 metres d’altura.
Vam llevar-nos a les cinc del matí per arribar al parc ven d’hora i aprofitar la bona hora per observar i escoltar la infinitat de fauna que hi habita. Així va ser com vam poder observar dues espècies diferents de tucans que tantes ganes teníem de poder observar. Una visita realment gratificant que, juntament amb el poble del Remate, van fer que acomiadéssim Guatemala de la millor manera.

Llac Peten-Itzá des de Flores
Llac Peten-Itzá des de "El Remate"